Zašto je bitno da odete na spavanje oko 22 časa? Ovo nikako ne smete raditi

Nakon što su izvršili stotine eksperimenata o spavanju i zdravlju, vodeći svetski naučnici otkrili su da bi za održavanje optimalnog zdravlja ljudi trebalo ići na spavanje rano, a ustajati pre izlaska sunca.

Najbolji sati za odmaranje vašeg tela su između 22 časa i 6 sati ujutro. Evo i nekoliko zanimljivih saveta za dobar san iz ugla jednog jogija.

Odlazak u krevet u 23 časa, ponoć ili u 1 ujutro, vrlo je štetan za zdravlje i direktan je uzrok mnogih modernih “bolesti ubica” poput bolesti srca i raka. Priroda deluje i kreće se po preciznim ritmičkim krugovima, koji se nalaze pod uticajem zemljine rotacije, sunca i meseca. Svakog dana sunce se diže i spušta, sezone se menjaju, mesec se penje i pada, i plime se uzdižu i padaju. Funkcije spavanja i budnosti su deo tog ritma.

Najbolji sati spavanja za vaše telo su između 22 časa i 6 ujutro. To je vreme u kojem je vaše telo programirano da radi prema putanji sunca i 24-satnim prirodnim kruženjem vašeg unutrašnjeg telesnog sata – i to je izvan naše kontrole. Tokom tog vremena telo je predodređeno da bude u stanju odmora, oporavka i detoksikacije i obnove.

Biološki sat i naši unutrašnji organi:

Glavni unutrašnji organi našeg tela rade po “vremenskom rasporedu”. Znati kako vaše telo radi može vam pomoći da regulišete svoj raspored da bi dostigli optimalni nivo zdravlja i dobrog stanja.

21.00 – 22.00 – telo eliminiše toksične hemikalije iz imunološkog sustema. Najbolje je da čvrsto zaspete između 21 i 22 časa da bi telo pravilno izvršilo te vitalne funkcije;
22.00 – 01.00 – jetra eliminiše otrove i regeneriše se;
00.00 – 04.00 – koštana srž stvara krv;
00.01 – 03.00 – žučna kesa eliminiše toksine i obnavlja se;
03.00 – 05.00 – pluća eliminišu toksine i obnavljaju se;
05.00 – 07.00 – debelo crevo eliminiše toksine i obnavlja se. To je takođe dobro vreme da se isprazne.
07.00 – 09.00 – vitamini, minerali, hranjive stvari se upijaju u probavnom traktu i definitivno bi trebalo obaviti doručak u to vreme.

Saveti za dobar odmor:

  • Spavaća soba bi trebalo da bude mračna, tako da čak ne možete da vidite svoju ruku ispred lica.
  • Šetajte preko dana i upijajte prirodno svetlo sunca
  • Topli tuš ili kupka pre odlaska u krevet
  • U spavaćoj sobi ne bi trebalo biti nikakvih električnih uređaja jer oni stvaraju elektro magnetsko polje koje kvari kvalitet vašeg sna
  • Otvorite prozor bar malo tako da dobijete kruženje svežeg vazduha dok spavate
  • Nemojte piti nikakvu tečnost bar dva sata pre spavanja
  • Ako morate malo da prilegnete tokom dana, to ne bi trebalo biti duže od jednog sata potrebnog za optimalno obnavljanje, odmor i oporavak
Source Drugi ugao

Comments are closed.