Ovih 10 namirnica dokazano jača imuni sistem protiv Covid-a!

0

Nijedan dodatak neće izlečiti ili sprečiti bolest.

Sa pandemijom COVID-19 koronavirusa 2019, posebno je važno shvatiti da vas nijedan dodatak, dijeta ili druga promena životnog stila, osim fizičkog udaljavanja, poznatog i kao socijalno udaljavanje, i pravilna higijenska praksa ne mogu zaštititi od COVID-19.

Trenutno nijedno istraživanje ne podržava upotrebu bilo kog dodatka za zaštitu od COVID-19.

  1. Agrumi
    Većina ljudi se okrene pravo ka vitaminu C nakon što se prehlade. To je zato što pomaže u izgradnji vašeg imunološkog sistema.

Smatra se da vitamin C povećava proizvodnju belih krvnih zrnaca, koje su ključne za borbu protiv infekcija.

Gotovo sve limunske voćke sadrže puno vitamina C. Sa takvom raznolikošću možete lako da odaberete ovaj vitamin svakom obroku.

Popularno citrusno voće uključuje:

grejpfrut
pomorandže
klementine
mandarine
limun
limeta


Budući da ga vaše telo ne proizvodi i ne skladišti, potreban vam je svakodnevni vitamin C za dalje zdravlje. Preporučena dnevna količina za većinu odraslih je:

75 mg za žene
90 mg za muškarce
Ako se odlučite za suplemente, izbegavajte uzimanje više od 2.000 miligrama (mg) dnevno.

Takođe imajte na umu da, iako vam vitamin C može pomoći da se brže oporavite od prehlade, još nema dokaza da je efikasan protiv novog koronavirusa, SARS-CoV-2.

  1. Crvena paprika
    Ako mislite da agrumi imaju najviše vitamina C od bilo kog voća ili povrća, razmislite ponovo. Gram za gram, crvena paprika sadrži skoro 3 puta više vitamina C (127 mg pouzdanog izvora) nego pomorandža (45 mg pouzdanog izvora). Takođe su bogat izvor beta karotena.

Pored jačanja imunološkog sistema, vitamin C može vam pomoći da održite zdravu kožu. Beta karoten, koji vaše telo pretvara u vitamin A, pomaže da vaše oči i koža budu zdravi.

  1. Brokoli
    Brokoli je naelektrisan vitaminima i mineralima. Spakovan sa vitaminima A, C i E, kao i vlaknima i mnogim drugim antioksidantima, brokuli je jedno od najzdravijih povrća koje možete staviti na tanjir.

Ključ za očuvanje njegove moći netaknutom je da je kuvate što je moguće manje – ili još bolje, nikako. ResearchTrusted Source je pokazao da je barenje najbolji način da se više hranljivih sastojaka zadrži u hrani.

  1. Beli luk
    Beli luk se nalazi u gotovo svakoj kuhinji na svetu. Dodaje malo cinka u hranu i to je neophodno za vaše zdravlje.

Rane civilizacije prepoznale su njegovu vrednost u borbi protiv infekcija. Beli luk takođe može usporiti otvrdnjavanje arterija, a postoje dokazi da pomaže u snižavanju krvnog pritiska.

Čini se da imunitet za jačanje, belog luka potiče od velike koncentracije jedinjenja koja sadrže sumpor, poput alicina.

  1. Đumbir
    Đumbir je još jedan sastojak kome se mnogi okreću nakon što se razboli. Đumbir može pomoći u smanjenju upale, što može pomoći u smanjenju upale grla i upalnih bolesti. Đumbir može pomoći i kod mučnine.

Iako se koristi u mnogim slatkim desertima, đumbir spakuje malo toplote u obliku gingerola, srodnika kapsaicina.

Đumbir takođe može smanjiti hronični bol, a može čak imati i svojstva za snižavanje holesterola.

  1. Spanać
    Spanać je napravio našu listu ne samo zato što je bogat vitaminom C – takođe je prepun brojnih antioksidanata i beta karotena, što oboje može povećati sposobnost imunološkog sistema da se bori protiv infekcije.

Slično brokoliju, spanać je najzdraviji kada se kuva što manje, tako da zadržava hranljive sastojke. Međutim, lagano kuvanje olakšava apsorpciju vitamina A i omogućava oslobađanje drugih hranljivih sastojaka iz oksalne kiseline, antinutrijenta. Neke recepte za spanać pogledajte ovde.

  1. Jogurt
    Potražite jogurte koji na etiketi imaju otisnut izraz „žive i aktivne kulture“, poput grčkog jogurta. Ove kulture mogu stimulisati vaš imunološki sistem da pomogne u borbi protiv bolesti.

Pokušajte da nabavite obične jogurte, a ne one koji su aromatizovani i napunjeni šećerom. Obični jogurt možete sami zasladiti zdravim voćem i kapljicom meda.

Jogurt takođe može biti odličan izvor vitamina D, pa pokušajte da odaberete marke obogaćene ovim vitaminom. Vitamin D pomaže u regulaciji imunološkog sistema i smatra se da pojačava prirodnu odbranu našeg tela od bolesti.

U toku su i klinička ispitivanja kako bi se proučili njegovi mogući efekti na COVID-19.

Thanks to a genetic mutation thousands of years ago, modern domesticated sweet almonds are delicious and safe to eat.
  1. Bademi
    Kada je reč o sprečavanju i suzbijanju prehlade, vitamin E teži da se vrati natrag do vitamina C. Međutim, ovaj snažni antioksidans je ključan za zdrav imunološki sistem.

To je vitamin rastvorljiv u masti, što znači da zahteva prisustvo masti da bi se pravilno apsorbovalo. Orašasti plodovi, poput badema, prepuni su vitamina i takođe sadrže zdrave masti.

Odraslima je potrebno samo oko 15 mg vitamina E svakog dana. Porcija badema u količini od pola šolje, što je oko 46 celih, oljuštenih badema, daje oko 100% pouzdanog izvora preporučene dnevne količine.

  1. Seme suncokreta
    Seme suncokreta je puno hranljivih sastojaka, uključujući fosfor, magnezijum i vitamine B-6 i E.

10. Zeleni čaj je jedan od jačih antioksidanata i treba ga piti svakodnevno barem po jednu šolju u jutarnjim časovima. Ujedno i izbacuje tečnost, a sadrži i kofein koji će vam dati energiju.

NAPOMENA: Na sve ovo treba obavezno ubaciti i šetnju od 30 minuta, za one koji imaju vremena povoljno je uraditi i vežbe koje sadrže jačanje stomaka, donjih ledja, nogu i snage gornjeg dela tela. Istezanje je obavezno nakon svakog treninga u trajanju od 5 do 10 minuta.

Izvor: Health magazin- Skmagazin.rs

Leave A Reply

Your email address will not be published.