Muče vas mučnina, glavobolja i hladne ruke? Evo zašto odmah treba da se javite lekaru

0

Anemija je vrlo često oboljenje, prouzrokovanom nedostatkom aktivnih crvenih krvnih zrnaca.

Nedostatak gvožđa je jedno od najčešćih oboljenja, procenjuje se da svaka treća osoba pati od njega.

Anemija prouzrokovana nedostatkom gvožđa, nastaje usled nedostatka crvenih krvnih zrnaca koja nose kiseonik do tkiva. Bez dovoljno gvožđa, organizam nije u mogućnosti da proizvodi hemoglobin, supstancu koja omogućava prenos kiseonika. Stoga, ukoliko primetite neke od ovih simptoma, obavezno se javite lekaru.

1. Umorniji ste nego inače

Kako je gvožđe odgovorno za prenos kiseonika, njegov nedostatak može značiti pojačan osećaj umora. Preteran umor, bez obzira na to koliko spavate, jedan je od prvih znakova da vašem organizmu fali gvožđe. Ukoliko se zamarate više nego inače, takođe je jedan od znakova da patite od insuficijencije gvožđa.

Nedostatak kiseonika će najverovatnije prouzrokovati gubitak koncentracije, česte vrtoglavice, mučnine i glavobolje.

2. Česte infekcije

Nedostatak gvožđa može biti povezan i sa oslabljenim imunim sistemom, što je često uzrok infekcija. Česte respiratorne infekcije mogu značiti da vašem organizmu fali gvožđe.

3. Opada vam kosa, nokti su vam lošeg kvaliteta Loša nokatna ploča, tanki i krhki nokti i ista takva kosa takođe mogu biti znak nedostatka gvožđa u organizmu.

4. Javljaju vam se promene na jeziku

Promena izgleda vašeg jezika, pojava beličastih tragova, koje nisu uzrokovane konzumiranjem cigareta siguran su znak nedostatka gvožđa.

Nedostatak gvožđa može biti pokazatelj mnogih bolesti poput nedovoljne funkcije štitaste žlezde, celijakije, upale creva, ali i trudnoće.

5. Delujete “ispijeno”

Sigurno ste čuli da osobe koje su anemične izgube boju u licu? Zapravo, to je rezultat nedostatka hemoglobina. Pored toga što daje vašim krvnim zrncima crvenu boju, hemoglobin je odgovoran za “ružičast” podton kože.

Gvožđe je mineral koji naš organizam ne može proizvoditi sam, što znači da ga morate unositi hranom, a preporučena dnevna doza kod muškaraca i žena koje nisu u drugom stanju je 18 miligrama.

Source SK Magazin

Leave A Reply

Your email address will not be published.