Kako da razlikujete grip od obične prehlade i kako se zaštititi od virusa!

0

Broj obolelih od respiratornih infekcija raste iz dana u dan, evo kako da na vreme prepoznate simptome i kako da se najbolje zaštiti od virusa!

U Srbiji su prijavljena prva dva slučaja gripa u ovoj zimskoj sezoni. Prva dva laboratorijski potvrđena slučaja gripa prijavljena su u Beogradu i Nišu.

Narodna medicina: Tri najjača prirodna leka protiv upale grla

U sezoni respiratornih infekcija veoma je važno, ističu stručnjaci, razlikovati simptome gripa od obične prehlade, koje građani neretko mešaju.

Za razliku od drugih respiratornih infekcija grip kreće naglo.

*Grip ide sa povišenom temperaturom, drhtavicom, malaksalošću, glavoboljom, bolovima u mišićima i zglobovima. Tek nakon toga kreću respriratorne tegobe, odnosno kašalj, bol u grlu, pojačana sekrecija iz nosa, navode epidemiolozi.

Foto: Shutterstock

Za razliku od gripa prehlada ima znatno blaže simptome, blažu kliničku sliku, sa nižom temperaturom.

Treba zbati i da grip smanjuje otpornost organizma, zbog čega može doći do komplikacija kao što su pneumonija, upala ušiju i sinusa.

*Simptomi gripa se javljaju iznenada (ponekada u roku od nekoliko sati) i mogu da traju od nekoliko dana do nekoliko nedelja. Uobičajeni simptomi su groznica i osećaj jeze, kašalj, bolno grlo, glavobolja, bol u mišićima i umor.

Grip često traje nekoliko dana sa neprijatnim i ozbiljnim simptomima, a oboleli se obično brzo oporave. Međutim, kod osoba sa hroničnim zdravstvenim problemima grip može da izazove ozbiljna stanja, pa i smrtni ishod. Ako, na primer, već imate srčano oboljenje, dijabetes ili bolest pluća, grip može da pogorša ova stanja ili da ih učini nestabilnim.

Prevencija pola zdravlja

Kako je prevencija pola zdravlja u narednih nekoliko meseci svima se savetuje da primenjuju opšte mere zaštite.

Svako mora da vodi računa da primenjuje opšte mere zaštite, posebno osobe koje nisu vakcinisane. Građani treba da izbegavaju kontakt sa obolelim osobama, da sprovode mere lične higijene poput pranja ruku toplom vodom i sapunom, provetravaju prostorije, više borave na svežem vazduhu. Starije osobe, trudnice, hronični bolesnici, mala deca ne treba da borave u prostoru gde ima puno ljudi. Takođe, otpornost organizma povećava se sa pravilnom ishranom, ishranom bogatom vitaminima. Treba unositi tople napitke, i izbegavati pojačanu fizičku aktivnost.

Vakcinisati se svake godine pre nego što počne sezona gripa je najbolji način da:

• smanjite rizik od obolevanja od gripa
• smanjite rizik od razvijanja težih komplikacija bolesti, hospitalizacije i smrtnog ishoda

Source SK Magazin

Leave A Reply

Your email address will not be published.